Berita  | Dunia

Kakak perlu jawab, mayat siapa dalam peti sejuk?

Kakak perlu jawab, mayat siapa dalam peti sejuk?
Mayat Dominic dijumpai perkampungan kecil Mala Suboticadi dalam peti sejuk kakaknya - Foto Tribune News
ZAGREB: Misteri kehilangan seorang pelajar Croatia selepas hilang selama 19 tahun akhirnya terjawab apabila mayatnya dijumpai di dalam peti sejuk.

Susulan itu seorang wanita berusia 45 tahun telah ditahan di perkampungan kecil Mala Subotica bagi membantu siasatan polis Sabtu lalu.
Wanita yang ditahan polis itu merupakan kakak kepada mangsa, Jasmina Dominic dan peti sejuk tersebut disahkan polis adalah milik wanita itu.

Pihak polis berkata mayat yang dijumpai dalam peti sejuk tersebut merupakan wanita hilang itu yang lahir pada tahun 1977.

"Kami menganggap bahawa mayat  yang terdapat dalam peti sejuk tersebut adalah wanita yang lahir pada tahun 1977 dan dilaporkan hilang pada 16 Ogos 2005," katanya kepada media.

Dominic yang di percayai berusia 23 tahun ketika itu, tidak dapat dikesan sejak tahun 2000 namun tidak dilaporkan ahli keluarga.

Menurut laporan akhbar antarabangsa, Dominic pada masa itu belajar di Zagreb, dan kehilangannya hanya dilaporkan kepada pihak polis selepas lima tahun dia hilang. - Agensi

Tag: hilang, wanita, polis, mayat, siasatan, croatia, Zagreb, pembunuhan, peti sejuk, kejam


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.