Berita  | Dunia

Polis dedah video saat cemas nahas pesawat

Polis dedah video saat cemas nahas pesawat
Rakaman durasi 37 saat itu dirakam dari dua kamera GoPro yang ditemui di lokasi dan masih dalam keadaan baik. - Foto Agensi/Polis Itali
ITALI: Polis mendedahkan dua video nahas udara membabitkan sebuah helikopter dan pesawat ringan di pergunungan Alps, Itali hingga menyebabkan tujuh maut, dalam kejadian pada Januari lalu.

Pertembungan di udara itu berlaku pada 25 Januari berhampiran glacier Rutor di Lembah Aosta, kira-kira 50 km barat laut dari bandar Turin.
Memetik laporan Daily Mail, nahas itu berlaku di Lembah Aosta iaitu terletak kira-kira 80 kilometer di barat laut bandar Turin.

Rakaman durasi 37 saat itu dirakam dari dua kamera GoPro yang ditemui di lokasi dan masih dalam keadaan baik.

Video itu memaparkan saat-saat cemas ketika kemalangan yang meragut tujuh nyawa apabila serpihan helikopter dan pesawat berterbangan di udara malah kedengaran hentakan kuat dari kemalangan itu.

Jurucakap polis memberitahu radio RAI di Itali bahawa pesawat itu memasuki ruang udara Itali tanpa memberitahu kawalan lalu lintas udara tempatan hingga mengakibatkan berlaku pertembungan.

Tag: video, Itali, polis, kemalangan, maut, pesawat, nahas, pesawat bertembung, pergunungan Alps


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.