YA benar.

Presiden Donald Trump adalah presiden yang paling banyak dipersenda.

Apa saja kenyataan dikeluarkan Trump, mengundang reaksi sinis, hingga ada kalangan rakyat mempersenda Trump di ruang media sosial.

Baru reda soal kesihatan mental Trump dalam buku Fire and Fury: Inside the Trump White House, Trump sekali lagi jadi bahan jenaka di Twitter.

BACA: Saya bukan sahaja pandai tetapi sangat genius - Donald Trump


BACA: Trump dipersenda di media sosial

BACA: Trump seperti kanak-kanak - Michael Wolff


Semuanya gara-gara kenyataan Trump berhubung mengapa beliau membatalkan lawatannya ke London yang dijadualkan Februari nanti.

Dalam Twitternya pada Jumaat Trump menjelaskan 'tidak berminat' dengan tindakan memindahkan kedutaan Amerika Syarikat ke Battersea, selatan London, yang disifatkan lokasi tidak sesuai.



Akibatnya, pengguna media sosial memuat naik status parodi berhubung kenyatan Trump.

Pelbagai alasan diberikan pengguna media sosial untuk membatalkan lawatan ke London, termasuk dipengaruhi keputusan menutup bunyi Big Ben - yang disifatkan 'jam paling besar dan hebat di kota itu'.


Ratusan pengguna Twitter menawarkan sebab sama untuk tidak melawat London turut dimuat naik dengan hashtag #CanceledMyTripToLondon.

Pembatalan lawatan Trump diumumkan sehari selepas beliau dikecam kerana mengeluarkan kenyataan celupar dan berunsurkan perkauman.

BACA: Kenapa terima pendatang dari negara lubang najis? - Donald Trump

Ada juga mengaitkan pembatalan lawatan ke London, kerana bola sepak.


Pengguna lain pula memilih untuk menekankan utara England sebagai lokasi utama dan kos pengangkutan di London.