Tutup

Berita  | Dunia

Solat di Hijir Ismail, hadiah buat tukang cuci Kaabah

Solat di Hijir Ismail, hadiah buat tukang cuci Kaabah
Gambar pekerja Pakistan yang diberi kesempatan bersolat di dalam Hijir Ismail mengundang sebak di kalangan pengguna media sosial. - Foto Twitter
LELAKI dari Pakistan ini merupakan antara individu paling bertuah di dunia.

Jika umat Islam lain berebut-rebut ingin memasuki Hijir-Ismail, dia diberi keistimewaan bersolat di dalam kawasan tersebut tanpa gangguan.

Menerusi entri dimuat naik ‘Izz al-Din Kaykhusraw di Twitter miliknya, lelaki bertuah itu adalah salah seorang pekerja yang bertanggungjawab membersihkan Kaabah.

Apabila dia diundi sebagai pekerja terbaik untuk bulan tersebut, pihak pengurusan Masjidil Haram ingin memberi ganjaran di atas segala kerja kerasnya.
Namun, dia menolak. Sebaliknya dia menyampaikan hasrat untuk menunaikan solat di dalam Hijir Ismail. Keinginan itu menjadi kenyataan apabila mereka membenarkannya beribadah di kawasan berkenaan.

Bagi menghormati hasrat tersebut, pengurusan mengarahkan supaya pintu masuk ke Hijir Ismail ditutup sepenuhnya untuk lelaki itu.
Gambar pekerja Pakistan yang sedang bersolat di dalam Hijir Ismail itu tular dan mengundang rasa sebak kepada pengguna media sosial.



Tag: Islam, media sosial, Pakistan, Hijir-Ismail, haram, tukang cuci Kaabah



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.