"Bidadari sayang" - Ramai puji Ustaz Ebit Lew angkat martabat isteri umpama bidadari

"Bidadari sayang" - Ramai puji Ustaz Ebit Lew angkat martabat isteri umpama bidadari
Tutur katanya yang lemah lebut, pembawakannya yang sederhana, perkongsiannya yang penuh bermanfaat dan sikapnya yang suka turun padang bertemu orang ramai membuatkan dia amat disenangi. - Foto Instagram
PENCERAMAH dan pendakwah Ustaz Ebit Lew sering menjadi tumpuan bukan sahaja daripada orang ramai tetapi juga selebriti tempatan.

Tutur katanya yang lemah lebut, pembawakannya yang sederhana, perkongsiannya yang penuh bermanfaat dan sikapnya yang suka turun padang bertemu orang ramai membuatkan dia amat disenangi.

Malah dia juga sering berkongsi hal-hal peribadinya di Instagram terutamanya tentang isterinya yang digelar bidadari.
"I love u sayang. Bidadariku,sedih ke abang busy sangat. Sorry yer selalu busy tak sempat tolong sayang dekat rumah..semua ini tugas abang sebenarnya. Terima kaseh sayang bidadariku kerana mulianya hatimu. Kurnia Allah.

Taklah abang. Sebab setiap kali abang ada dekat rumah kita mesti sempat dating berdua. Berdua-duaan. Mengadap berdua. I love u abang..jom selfie abang..jom sayangku bidadariku," kongsi Ustaz Ebit Lew pada satu entri video di Instagramnya.

Setiap ayat yang disusun buat isterinya menggambarkan betapa dia begitu menghargai pengorbanan isterinya itu. Malah, dia mengangkat martabat isterinya umpama bidadari.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I love u sayang. Bidadariku,sedih ke abang busy sangat. Sorry yer selalu busy tak sempat tolong sayang dekat rumah..semua ini tugas abang sebenarnya. Terima kaseh sayang bidadariku kerana mulianya hatimu. Kurnia Allah. Taklah abang. Sebab setiap kali abang ada dekat rumah kita mesti sempat dating berdua. Berdua-duaan. Mengadap berdua. I love u abang..jom selfie abang..jom sayangku bidadariku . Abang setiap kali lepas solat tak pernah tak sebut nama bidadari sayang dalam doa. Ya Allah diriku sangat cinta sayang padanya. Cintai dan sayangilah dirinya.. Patutlah selalu rasa abang dekat hati sayang. Allah letak kita sentiasa bersama walau dimana-mana. Tiada yang satukan dekatkan hati kita melainkan Allah..terima kaseh Allah atas nikmat ini-ebitlew #keluargasunnahoktober2019 #tourkeluargasunnah #www.keluargasunnah.com

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on


"Abang setiap kali lepas solat tak pernah tak sebut nama bidadari sayang dalam doa. Ya Allah diriku sangat cinta sayang padanya. Cintai dan sayangilah dirinya.

"Patutlah selalu rasa abang dekat hati sayang. Allah letak kita sentiasa bersama walau dimana-mana. Tiada yang satukan dekatkan hati kita melainkan Allah. Terima kaseh Allah atas nikmat ini," tulis Ustaz Ebit lagi.

Ustaz Ebit Lew atau nama penuhnya Ebit Irawan bin Ibrahim Lew juga ada menulis buku yang bertajuk Isteriku Bidadari.

Kredit Gambar: Instagram

Tag: Ustaz Ebit Lew, isteri, bidadari, pendakwah, angkat taraf isteri, isteri umpama diri


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.