TIADA angin tiada ribut, tiba-tiba tersebar cerita kononnya pelakon Cariona Ross telah bercerai dengan suaminya, Shaharudin Mokhtarudin selepas lebih 9 tahun mendirikan rumah tangga.

Terkejut dengan gosip yang mula menjadi bualan hangat itu, Catriona tampil menafikan dakwaan tersebut sambil menegaskan rumah tangga dia dan suami masih bahagia dan dalam keadaan baik sehingga ke hari ini.

Menurut pelakon asal Kelantan ini, sebelum ni sudah dua kali gosip seumpama itu disebarkan kepada umum tanpa diketahui di mana puncanya.

“Saya tidak tahu dari mana pihak terbabit dapat cerita kami sudah bercerai. Saya tidak cepat melatah dengan gosip sedemikian kerana ia tidak benar dan kami lebih mengetahui apa yang berlaku dalam rumah tangga.

“Jika benar dakwaan saya sudah bercerai, saya tidak akan keluar rumah dan menghadiri pelbagai majlis seperti sekarang. Lebih baik saya berkurung di rumah saja,” katanya kepada sebuah akhbar.

Menurut Catriona, dia percaya gossip tersebut sengaja disebarkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab dan kurang senang melihat kebahagiannya selama ini.

Malah ibu kepada Sephia Rania, 7 tahun, Jamal Raess, 5 tahun, dan Edruce Riyadh, 2 tahun, ini memberitahu dia dan suami baharu sahaja pulang daripada bercuti bersama suami, Februai lalu.

“Kalau kami ada masalah rumah tangga takkanlah kami akan bercuti bersama ke luar negara? Ia seperti percutian bulan madu sekali gus mengeratkan lagi ikatan rumah tangga sedia ada,” luahnya kesal.