TIADA apa yang lebih menyedihkan bagi peminat kumpulan Super Junior, selepas Kim Woon-young atau lebih mesra dengan panggilan Kangin umum untuk meninggalkan kumpulan berkenaan.

Baru-baru ini, Kangin memuat naik kenyataan meninggalkan band boy K-pop itu menerusi laman Instagram milik peribadinya dan memohon maaf kepada peminat kumpulan tersebut, yang dipanggil sebagai Elf.

“Berat hati saya memandangkan ini bukan satu berita positif, tetapi saya membuat kenyataan ini selepas beberapa pertimbangan”.

“Saya selalu menganggap bahawa ia lebih baik untuk membuat keputusan ini lebih awal, tetapi apaila mengenangkan nasib peminat yang tidak kenal erti penat menyokong saya dan agensi saya, itu benar-benar menyentuh hati saya, saya tidak kuat untuk perkara ini”.

Kangin turut meluahkan rasa terhutang budi kepada ahli kumpulan (Super Junior) dan keluarga dalam rakaman agensi yang telah banyak bertoleransi bersama saya hingga ke hari ini.


Menurut laporan portal Allkpop, Kangin pernah dikaitkan di atas kes kesalahan memandu di bawah pengaruh alkohol dan pernah ditahan kerana bertindak ganas terhadap pasangannya sebelum ini.

Ekoran itu, peminat kumpulan yang terkenal dengan lagu “Sorry Sorry” tersebut mengadakan protes terhadap Kangin dan salah seorang ahli kumpulan itu, Sungmin berhubung kepada kontroversi yang mereka lakukan.

Berikut merupakan reaksi daripada laman Twitter, yang menunjukkan peminat Super Junior tidak dapat menerima kenyataan tersebut :


Menurut jurucakap label syarikat Super Junior, mereka memutuskan rasa hormat atas keputusan yang dibuat oleh Kangin untuk meninggalkan kumpulan itu secara sukarela.

Walau bagaimanapun, ia juga dikatakan tidak mejejaskan kontrak eksklusifnya dengan syarikat itu, malah menyatakan bahawa tiada sebarang maklumat mengenai nasib masa depannya setakat ini.