PASANGAN duet popular, Hafiz Suip dan Adira Suhaimi pernah mencipta fenomena suatu masa dahulu menerusi lagu duet popular, Ombak Rindu sekitar tahun 2011.

Keserasian Hafiz dan Adira menyampaikan alunan romantis lagu itu dengan baik telah berjaya meninggalkan kesan mendalam di hati peminat sehinggakan lagu tersebut kekal popular sehingga ke hari ini.

Kali terakhir pasangan ini muncul secara duet adalah pada tahun 2015 menerusi lagu Untuk Cinta yang menjadi lagu tema filem Pilot Cafe.

Selepas Hafiz dan Adira masing-masing menempa kejayaan menerusi lagu-lagu hit solo terkini mereka berjudul Kisah Cinta Kita dan Pujaan Hati, kini pasangan duet itu kembali bersatu menerusi single duet terbaharu mereka berjudul Takdir Tercipta.

Takdir Tercipta merupakan hasil gubahan komposer Ikhwan Fatanna dan Ayden Ali manakala lirik lagu pula ditulis oleh Ikhwan Fatanna bersama penerbit drama Arisz Ab Rahman serta turut mendapat sentuhan magis komposer dan penerbit terkenal, Omar K sebagai penerbit rakaman.

Lagu ini berkisar tentang pasangan kekasih yang menggenggam kemas jodoh pertemuan mereka atas dasar mereka diciptakan untuk saling melengkapi dan ditakdirkan untuk hidup bersama.

Persembahan Hafiz dan Adira yang penuh penghayatan dalam lagu Takdir Tercipta berjaya memberi jiwa kepada penceritaan lagu ini.

Keserasian dan keharmonian suara pasangan duet ini dalam saling melengkapi persembahan vokal mereka sekali lagi terserlah menerusi single terbaharu mereka ini.

"Kembali merakamkan lagu dengan Hafiz adalah suatu pengalaman yang menyeronokkan. Sudah lama kami tidak ditemukan dalam lagu.

"Bagi saya, Hafiz seorang yang sangat komited dan profesional dengan kerjanya. Kelunakan suaranya dan kemahiran seni vokalnya merupakan kekuatan dia.

"Senang bekerja dengan Hafiz dan kerana itulah kami cepat serasi dalam berduet untuk sesebuah lagu. Saya harapkan Takdir Tercipta ini mendapat sambutan luar biasa dan sokongan tak berbelah bahagi daripada peminat.

"Semoga lagu ini sentiasa di dalam ingatan para peminat sebagaimana lagu ‘Ombak Rindu’ yang pernah menjadi fenomena suatu masa dahulu," kata Adira.


Single solo terkini Hafiz dan Adira iaitu Kisah Cinta Kita dan Pujaan Hati masih mendominasi corong-corong radio tempatan dan carta lagu Malaysia sehingga kini.

Menariknya, kedua-dua lagu solo mereka ini dicipta oleh penulis lagu yang sama untuk lagu duet Takdir Tercipta.

"Sebenarnya tak dirancang pun untuk menggunakan penulis lagu yang sama untuk lagu duet ini. Saya kira ini merupakan kebetulan saja kerana komposer Ikhwan Fatanna dan Ayden Ali sering bekerja rapat dengan pihak Nova Music.

"Secara peribadinya, saya memang suka dengan karya-karya ciptaan mereka. Alhamdulillah, kerjasama kami dalam Kisah Cinta Kita menjadi dan mendapat sambutan luar biasa peminat.

"Begitu juga dengan sambutan luar biasa peminat untuk lagu Pujaan Hati nyanyian Adira. Harapnya bila kami semua bergabung dalam lagu Takdir Tercipta, ia berjaya mencipta fenomena tersendiri. Sekurang-kurangnya mendapat sambutan yang baik macam lagu solo kami juga.

“Lagipun sudah lama kami tidak berduet. Jadi saya harap penggemar muzik tempatan dapat menerima baik lagu duet ini dan usaha kami untuk kembali berduet atas permintaan peminat ini dihargai kerana lagu ini memang kami persembahkan khas buat peminat yang setia menyokong kami selama ini,” jelas Hafiz pula.

Takdir Tercipta merupakan lagu duet pertama Hafiz dan Adira yang diterbitkan serta diedarkan di bawah syarikat rakaman Nova Music. Single ini boleh didapati di semua platform muzik digital seperti Spotify, Apple Music, Joox, KKBox , Deezer dan iTunes mulai 09 September.