KEHADIRAN penonton di dalam sesebuah program menjadikan sesebuah rancangan itu lebih bertenaga.

Apatah lagi program komedi, pastinya gelak tawa itu menjadi satu bunyi latar bagi mereka yang membuat persembahan.

Namun disebabkan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi memutuskan rangkaian COVID-19, peminat dan penonton tidak dibenarkan untuk berada di set penggambaran Sepahtu Reunion Live 2020 yang diadakan di Teater Shah Alam.

Suasana sudah pasti tidak sama, tetapi itulah yang terpaksa dilalui oleh pelakon dan kru produski program komedi yang sudah masuk musim kelima penganjurannya di Astro Warna.

Bagi ahli kumpulan Sepahtu, Shuib pada mulanya beliau agak bimbang apabila diberitahu produksi akan berjalan tanpa penonton, namun beliau teruja untuk kembali beraksi di atas pentas.

"Walaupun siaran langsung akan berjalan ketika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), kami tak berkompromi dari segi kualiti kerja dan persiapan yang dibuat.

"Kami tahu ramai yang akan menonton di kaca televisyen. Jadi, kami semua akan berikan yang terbaik buat peminat kami,” katanya.

Saksikan Sepahtu Reunion Live 2020 setiap Khamis, jam 9 malam secara langsung di Astro Warna (127) dan Warna HD (107).

Program berdurasi 60 minit ini juga boleh disaksikan di platfrom digital melalui aplikasi Astro GO dan secara strim dengan kemudahan On Demand.