Gelanggang separuh akhir program Skool of Lawak menyaksikan enam peserta bakal berentap ke peringkat akhir minggu hadapan.

Tiga peserta lain iaitu Ain, Chot dan Kecik tersingkir selepas tidak berjaya menunjukkan sebarang peningkatan. Penyingkiran mereka bertiga memberi peluang kepada Fiza, Yus, Zam, Azmi, Mael dan One untuk bersaing merebut gelaran juara program Skool of Lawak musim pertama.

Dengan bertemakan Silent Comedy, tiga kumpulan iaitu Seroja, Dahlia dan Mawar bersaing hebat menunjukkan kepakaran mereka menguasai set dan penggunaan pentas dengan meluas.

Sebelum itu, sembilan peserta Skool of Lawak diberi peluang untuk membuktikan kemampuan mereka melakukan persembahan komedi secara solo menerusi tema Stand Up.

Markah 70 peratus ditentukan oleh oleh tiga panel juri iaitu Mamat Khalid, Rosyam Nor dan Prof Razak Mohaideen manakala 30 peratus undian daripada para penonton.

Jangan lupa untuk mengundi peserta kegemaran anda di gelanggang akhir program Skool of Lawak pada hari Jumaat minggu hadapan.

Teruskan menonton program Skool of Lawak yang dihoskan oleh Jep dan Johan yang akan bersiaran setiap hari Jumaat, jam 10 malam di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134). -- Astro Gempak