APABILA tersebarnya berita keruntuhan rumah tangga Brad Pitt dan Angelina Jolie, pastinya ramai yang tidak sabar untuk mengetahui apa agaknya reaksi Jennifer Aniston.

Mana tidaknya, perkahwinan Aniston dan Pitt selama lima tahun sebelum ini, dikhabarkan musnah selepas kehadiran Jolie.

Portal hiburan terkemuka Amerika Syarikat, US Weekly melaporkan, Aniston tidak begitu terkejut dengan berita itu, sebaliknya sudah lama mengagak ia akan berlaku.

Aniston dikatakan memberitahu rakannya, dia tidak nampak bagaimana hubungan mereka akan bertahan memandangkan personaliti Jolie dan Pitt yang jauh berbeza.

"Jolie mempunyai personaliti yang kompleks, jauh berbeza dengan Pitt yang ringkas," laporan itu menyebut.

Malah, Aniston juga dilaporkan dengan selamba berkata, apa yang terjadi adalah balasan atas apa yang dilakukan mereka berdua terhadapnya.

BACA: Apa nasib anak-anak Angelina Jolie dan Brad Pitt?

Di laman sosial, boleh dilihat peminat Aniston yang selama ini memendam rasa, meluahkan apa yang terbuku dalam hati mereka.

Banyak meme menggunakan wajah dan dialog yang pernah diungkapkan Aniston digunakan untuk menggambarkan perasaan mereka tentang apa yang berlaku.

Hashtag #TeamJen tiba-tiba sahaja trending, dengan majoriti menyifatkan Aniston akhirnya 'mendapat keadilan'.








Aniston dan Pitt, yang pernah digelar pasangan emas Hollywood suatu ketika dahulu, berkahwin selama lima tahun dari 2000 hingga 2005.

Hubungan itu retak dan akhirnya musnah selepas Pitt berlakon bersama Jolie dalam filem Mr. & Mrs. Smith.

Aniston mengahwini pelakon Justin Theroux, pada 2015.