NAMPAKNYA tidak semua menyenangi persembahan lagu 'Formation' nyanyian Beyonce di pentas Super Bowl pada Ahad lalu.

Ini kerana ada pihak bakal menganjurkan protes pada Selasa ini kerana menganggap lagu dan persembahan Beyonce mempunyai mesej anti-polis dan berbaur perkauman.

Menurut laman web Event Brite, protes itu akan berlangsung selama sehari pada Selasa bertempat di ibu pejabat NFL di New York.

“Mari kita bersatu dan memberitahu NFL bahawa kita tidak mahu bertolak ansur dalam mesej kebencian dan perkauman di Super Bowl lagi,” kata penganjur yang tidak mendedahkan identitinya.

Sementara itu, antara yang mengkritik persembahan Beyonce adalah bekas datuk bandar New York Rudy Giuliani.

"Saya fikir ia benar-benar keterlaluan apabila dia menggunakan platform (Super Bowl) untuk menyerang pegawai polis, yang merupakan anggota yang melindunginya dan melindungi kita semua," kata beliau, dipetik dari The Huffington Post.

BACA: Hampir tersungkur ketika persembahan, Beyonce tetap memukau!

Persembahan Beyonce berlangsung sehari selepas beliau melancarkan single dan muzik video terbarunya.

Malah muzik video lagu berkenaan turut mempunyai rujukan kepada keganasan oleh polis terhadap mereka yang berkulit hitam dan video menampilkan sebuah dinding yang mempunyai mesej bertulis, “Berhenti menembak kami.”

Walaupun garis masa Twitter penuh dengan hashtag #BoycottBeyonce namun para peminat setia penyanyi itu menggunakan hashtag itu untuk menyuarakan sokongan mereka.





Acara Super Bowl berlangsung di Levi's Stadium, Santa Clara di California pada Ahad.

Ia menyaksikan pertembungan dua gergasi futbol Amerika, Denver Broncos dan Carolina Panthers.