AirAsia akan memindahkan operasinya di Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta di Jakarta, Indonesia, ke Terminal 2E bagi penerbangan antarabangsa dan 2F bagi penerbangan domestik, berkuat kuasa esok berikutan kerja-kerja pengubahsuaian di Terminal 3.

Tidak ada sebarang perubahan dalam jadual penerbangan domestik dan antarabangsa AirAsia susulan langkah itu, kata AirAsia dalam satu kenyataan.

Kaunter daftar masuk dan kemasukan bagasi AirAsia bagi semua penerbangan antarabangsa dan domestik akan terletak di kaunter 73-81 di kawasan perlepasan Terminal 2F.

"Penumpang yang berlepas dari Terminal 2E dan 2F dinasihatkan tiba dua jam lebih awal sebelum masa berlepas," kata syarikat penerbangan itu.

Bagi kemudahan dan keselesaan, AirAsia mengesyorkan penumpang untuk mendaftar masuk menerusi airasia.com atau melalui aplikasi mudah alih, mencetak pas masuk mereka sebelum pergi ke lapangan terbang.

Penumpang AirAsia juga boleh menyemak status penerbangan mereka menggunakan ciri-ciri "Manage My Booking" di laman web AirAsia.

Maklumat dan berita terkini berkaitan perpindahan AirAsia ke Terminal 2E dan 2F boleh didapatkan di laman Facebook AirAsia (www.facebook.com/AirAsia) dan Twitter (www.twitter.com/AirAsia).