Hanya dengan membayar 80 sen, pemenang cabutan bertuah di tapak jualan kendera saji, Ekspo Terengganu 2018 berpeluang membawa pulang seekor kambing bernilai RM800.

Idea kreatif itu adalah inisiatif Pengusaha Kendera Saji NARIN, Kamaruddin Mohamad, bagi menghargai pelanggan yang berbelanja di kendera sajinya sepanjang seminggu ekspo itu berlangsung.

Kamaruddin, 38 tahun, yang mengusahakan perniagaan kambing bakar dan sup kambing berkata bagi menyertai cabutan bertuah itu, pengunjung hanya perlu berbelanja sebanyak RM30 di trak makanannya.

"Cabutan pemenang akan dibuat pada hari terakhir ekspo yang mana pemenang bertuah hanya perlu membayar 80 sen untuk menebus kambing yang dimenangi dan sebenarnya, 80 sen ini dipilih sempena tahun kelahiran saya," katanya ketika ditemui Bernama di tapak jualan kendera saji ekspo itu.

Kamaruddin berkata beliau turut menawarkan harga RM1 untuk semangkuk sup kambing.

"Harga makanan yang saya jual juga lebih murah berbanding pasaran biasa untuk memberi peluang kepada semua golongan merasai menu kambing.

"Alhamdulillah, sambutan terhadap jualan kambing bakar dan sup kambing sepanjang ekspo ini sangat menggalakkan yang mana setiap hari saya dapat menjual tiga hingga ekor kambing,"katanya yang akan menyediakan tujuh ekor kambing esok dan Sabtu ini.

Sementara itu, Tinjauan Bernama di sekitar tapak jualan makanan mendapati ratusan pengunjung turut beratur panjang di kendera saji 'Chicken Cottage' milik kerajaan negeri bagi menebus baucar yang diedarkan kepada orang ramai.

Ahad lepas Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman mengumumkan pengagihan baucar 'Chicken Cottage' bernilai RM10 setiap satu kepada 200,000 pengunjung.

Ekspo yang bertemakan #TerengganuMolekDoh yang bermula Ahad lepas hingga Sabtu ini merupakan penganjuran julung kali kerajaan negeri secara besar-besaran bagi memberi pendedahan kepada rakyat Terengganu mengenai kejayaan dan pembangunan yang telah dilaksanakan di negeri ini.

-- BERNAMA