Pihak restoran Chili’s memohon maaf kepada seorang pelanggan berikutan satu insiden yang telah dirakam dan dimuat naik di Facebook.

Dalam video berkenaan, seorang pelanggan meluahkan ketidakpuasan hati setelah tidak dibenarkan membawa makanan dari luar.

“Kami akui insiden berkenaan berlaku pada hari Ahad di Chili's One Utama. Kami telah menghubungi pelanggan berkenaan dalam jam 1 tengah hari tadi. Permohonan maaf telahpun diterima.

“Kami memang mempunyai polisi dimana makanan luar tidak dibenarkan. Kejadian berlaku apabila pihak pengurus restoran ingin memberitahu pelanggan tentang polisi ini. Ini mungkin masalah komunikasi dan kami telah memohon maaf,” kata Pengarah Kawasan Chili’s Malaysia Nicholas Ngai.

Bagaimanapun Ngai enggan mengulas lebih lanjut tentang video berdurasi 1 minit 17 saat itu.

Beliau turut memahami bahawa bapa kepada pelanggan itu mempunyai diet yang khusus.

“Pada masa akan datang, kami akan memasak dan memenuhi permintaan bapanya jika dapur kami mempunyai bahan-bahan yang diperlukan,” tambah Ngai.

Video berkenaan dimuat naik di laman Facebook ‘Friends of BN’. Lelaki yang tidak dikenali dan memakai baju merah meluahkan ketidakpuasan hati dan mendakwa pengurus restoran mengarahkan mereka keluar dari restoran kerana membawa makanan dari luar. Ini kerana bapa kepada lelaki berkenaan mempunyai diet khusus yang tidak disediakan oleh restoran Chili's.

Walaupun memesan empat makanan dari menu Chili's, lelaki berkenaan berkata pihak restoran tidak dapat melayan mereka hanya kerana membawa satu makanan luar.