Seorang kanak-kanak berusia 12 tahun yang dilaporkan hilang di Sungai Kelantan di bawah jambatan salor di sini sejak Rabu lepas masih belum ditemui.

Operasi mencari mangsa, Alif Aiman yang kini memasuki hari ke tujuh gagal menemui mangsa dalam pencarian di kawasan sungai dan tebing sejauh lebih 30 kilometer.

Bapa mangsa, Mohd Adli Mohd Noor, 34 tahun yang turut serta dalam pencarian sejak hari pertama mangsa dilaporkan hilang, masih menaruh harapan anak sulungnya itu ditemui.

“Dari gerak hati sebagai ayah, mesti ada. Saya berusaha, insya-Allah, cara macam mana sekalipun saya terima ikhtiar,” katanya.

Difahamkan hari ini pihak berkuasa termasuk polis, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kelantan serta Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) yang menjalankan operasi mencari sejak minggu lepas telah menghentikan operasi mencari petang tadi.

BACA: Operasi mencari kanak-kanak hilang di Sungai Kelantan diteruskan

Dalam kejadian Rabu lalu, mangsa bersama beberapa orang rakannya dikatakan bermain di Tepian Sungai Kelantan di bawah jambatan salor di sini sebelum Alif dikatakan tergelincir dan jatuh ke dalam sungai.

Mangsa dihanyutkan arus deras sewaktu air sungai tersebut meningkat naik yang hingga kini jasadnya belum lagi ditemui.