Seorang kanak-kanak dan bapa saudaranya maut manakala seorang lagi kanak-kanak cedera apabila motosikal yang mereka naiki dirempuh sebuah lori ketika dalam perjalanan ke sekolah pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Supt Md Asri A Wahab berkata mangsa, Muhammad Aryan Iman Abdullah, 7 tahun, yang mengalami kecederaan di bahagian dada dan Mohd Rozaini Ismail, 47 tahun, cedera parah di kepala meninggal dunia di lokasi kejadian di Jalan Teluk Piah, Kuala Selangor dekat sini.

Beliau berkata seorang lagi kanak-kanak yang merupakan anak kepada Mohd Rozaini, Muhammad Saifulbahari, 7 tahun, cedera di kepala dan patah bahu kirinya.

Menurut Md Asri, dalam kejadian pukul 6.40 pagi itu, Mohd Rozaini membawa kedua-dua kanak-kanak terbabit menaiki sebuah motosikal dari rumah mereka di Taman Bendahara, Kuala Selangor untuk ke Sekolah Kebangsaan Assam Jawa dekat sini, yang terletak kira-kira lima kilometer.

"Kejadian berlaku apabila motosikal mangsa dipercayai dilanggar dari arah belakang oleh sebuah lori.

Pemeriksaan mendapati hanya Mohd Rozaini yang memakai helmet ketika kejadian dan kesemua mangsa dihantar ke Hospital Tanjong Karang untuk rawatan serta tindakan selanjutnya," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Beliau berkata pemandu lori berkenaan membuat laporan polis sejurus kejadian dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.