Identiti bayi perempuan berusia dua tahun yang meninggal dunia sewaktu menerima rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) selepas kereta yang dinaiki bersama ibu bapanya terbabit dalam kemalangan di Jalan Titi Haji Idris, Alor Setar, Kedah telah dikenalpasti.

Mangsa, Nur Adreena Mohd Khairil Faizi, 2, meninggal dunia ketika menerima rawatan di wad kecemasan HSB akibat kecederaan yang dialami.

Sementara itu, ibu bapanya, Mohd Khairil Faizi Abdul Kadir, 27, dan Norliyana Abdullah Helmi, 27, masih dirawat di Zon Merah di HSB.

Ketika kejadian tiga beranak itu menaiki Perodua Myvi manakala seorang lagi pemandu kereta Perodua Alza, Siti Syarbani Azia Jantan, 32, pula turut dirawat di hospital yang sama.

Dalam kejadian jam 7.40 pagi tadi, kereta Myvi terbabit dikatakan berlanggar dengan kereta Perodua Alza yang dipandu wanita yang juga anggota Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Pendang.

BACA: Kereta bertembung, budak 2 tahun maut tercampak dari pangkuan ibu


Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Penguasa Kanan Bomba I Mohamadul Ehsan Mohd Zain memaklumkan, sewaktu pihaknya tiba di lokasi, bayi itu sudah dihantar ke HSB oleh orang awam.

Berikutan itu, anggotanya berjaya membantu mengeluarkan ibu bapa bayi berkenaan di dalam Perodua Myvi itu.

Bapa bayi terbabit patah kaki kanan dan cedera di kaki manakala ibunya juga mengalami kecederaan di bahagian kaki dan kepala.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd Rozi Jidin mengesahkan menerima laporan kemalangan itu dan siasatan masih dijalankan.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.