Seorang murid tahun tiga Sekolah Kebangsaan Bukit Pinang yang sedang menunggang basikal cedera apabila dia dilanggar oleh sebuah motosikal di hadapan sekolah itu semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.30 malam tadi, mangsa Muhamad Airel Haziq Md Nasir dalam perjalanan pulang ke rumahnya.

Sebaik sahaja tiba di jalan berhadapan sekolah tersebut, mangsa secara tiba-tiba dilanggar dengan sebuah motosikal yang datang dari arah belakang.

Akibat pelanggaran itu mangsa terpelanting ke bahu jalan sebelum menerima bantuan daripada orang awam yang melalui jalan tersebut.

Tiga anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia bersama sebuah ambulans dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik sahaja menerima panggilan kecemasan.

Menurut Pegawai Perhubungan Awam APM Lt (PA) Muhammad Hilmi Yaakob, sebaik sahaja tiba di lokasi kejadian pihaknya mendapati mangsa sedang terbaring sambil dipangku ibunya berhadapan pondok pengawal sekolah tersebut.

“Anggota perubatan APM mendapati mangsa mengalami kecederaan parah di bahagian kepala serta patah di bahagian pergelangan tangan sebelum dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk rawatan lanjut,” katanya.

Mangsa bagaimanapun dilaporkan stabil.