Kes muflis Shaheizy Sam hari ini ditetapkan untuk pengurusan kes oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini.

Menurut sumber rapat dengan kes berikut, Penolong Kanan Pendaftar Siti Suriatey Mohamed Yusoff telah mengarahkan pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk memfailkan petisyen pemiutang dan tarikh pengurusan kes akan diperolehi selepas petisyen tersebut difailkan.

Sumber itu juga turut berkata Shaheizy telah melantik syarikat guaman Rahmah & Co untuk mengendalikan kesnya manakala pihak LHDN diwakili oleh peguam Mohamad Ezmeer Zulkarnaen Asnizar.

Pada 8 Ogos, satu notis kebankrapan telah dikeluarkan terhadap Shaheizy melalui Perintah Mahkamah oleh Kerajaan Malaysia di alamat penyerahan LHDN (Cawangan Wangsa Maju) Unit Undang-Undang.

Perintah Mahkamah tersebut disampaikan secara penyampaian ganti dengan salinan Notis Kebankrapan beserta dengan salinan Perintah Mahkamah tersebut di Papan Notis Mahkamah Tinggi Shah Alam, Selangor di alamat terakhir penghutang penghakiman iaitu M-11 Mahogany Villas, Taman Kelab Ukay, Bukit Antarabangsa, Ampang, Selangor.

BACA: Saya tidak terima apa-apa notis kebankrapan' - Shaheizy Sam

Iklan di sebuah akhbar Bahasa Malaysia untuk sekali siaran mengenai prosiding terhadapnya dan penyampaian yang sempurna dan cukup akan Notis Kebankrapan tersebut ke atasnya tujuh hari selepas tarikh akhir perbualan penampalan-penampalan dan pengiklanan tersebut.

Notis itu turut menyebut ianya boleh diperiksa olehnya dengan permohonan kepada Mahkamah ini.

Shaheizy berkata beliau tidak menerima apa-apa notis mengenai perkara itu.