Nur Ghaziyah Athirah Muhamad Abu Dujanah, 3, satu-satunya mangsa yang terselamat dalam kemalangan yang mengorbankan lima ahli keluarganya di Segamat dua hari lepas, dilaporkan masih dalam keadaan kritikal.

Menurut Pengarah Hospital Sultanah Aminah (HSA), Dr Aman Rabu pemantauan akan terus dilakukan oleh doktor pakar bagi memberi rawatan rapi kepada mangsa.

"Setakat ini, pesakit masih dalam keadaan kritikal yang memerlukan rawatan rapi. Tetapi demi kerahsiaan pesakit, kami tidak mendedahkan secara terperinci keadaan mangsa," katanya di sini, hari ini.

BACA: Kemalangan maut lima sekeluarga: Kereta hilang kawalan bertembung bas ekspres - polis

BACA: Jenazah lima mangsa kemalangan dituntut keluarga selesai bedah siasat

Semalam, datuk Nur Ghaziyah, Dzulkarnain Yusoh menjelaskan bahawa cucunya itu telah dipindahkan dari Hospital Segamat ke HSA untuk rawatan lanjut.

Dalam kejadian jam 6.11 petang itu, Nur Ghaziyah bersama lima anggota keluarganya yang lain dalam perjalanan pulang ke Kluang dari Muadzam Shah, Pahang sebelum kereta yang dipandu bapanya bertembung dengan sebuah bas ekspres di Kilometer 176, Jalan Johor Bahru-Seremban berhampiran persimpangan Kampung Melayu Raya, Segamat.

Ia menyebabkan ayahnya, Muhamad Abu Dujanah Dzulkarnain, 30; Zinnirah Abdul Hamid (ibu), 28; Nur Maghfirah (kakak), 6; dan Muhammad Abu Ajwad (abang), 4 meninggal dunia di tempat kejadian manakala adiknya, Nur Alia Humairah Muhamad Abu Dujanah yang baru berusia tiga bulan meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Segamat.

BACA: Nahas Segamat: Tunggu cucu balik, yang sampai jenazah mereka

BACA: Jenazah lima sekeluarga dikebumi satu liang lahad

Jenazah kelima-lima anggota keluarga Nur Ghaziyah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Haji Manan dekat Kluang pada jam 2.35 petang semalam.

-- BERNAMA