Seorang penunggang maut apabila motosikal yang ditungganginya terbabas sebelum jatuh terhumban ke dalam semak di KM60.5 Jalan Batu Pahat-Mersing, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 7.45 pagi itu telah mengakibatkan, pekerja swasta, Edward Anak Richard Mawan, 33, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Mohamad Laham berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku ketika mangsa menunggang motosikal dari arah Kluang menuju ke Jalan Mersing.

Foto: Sinar Harian

"Setibanya di tempat kejadian mangsa telah terbabas ke bahu jalan sebelah kanan menuju ke Jalan Mersing lalu melanggar pokok dan terus terhumban ke dalam semak.

"Kejadian disedari oleh awam yang melalui kawasan berkenaan. Mangsa telah meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya telah dihantar ke Hospital Enche' Besar Hajjah Kalsom Kluang untuk dibedah siasat," katanya kepada Sinar Harian.

Mohamad berkata, hasil siasatan di tempat kejadian mendapati lokasi tersebut merupakan jalan lurus dan kes tersebut masih dalam siasatan.

Katanya, kes akan disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.