Seorang pekerja sebuah stesen minyak warga Bangladesh cedera selepas terkena tembakan yang dilepaskan seorang lelaki dalam kejadian samun di Jalan Genting Klang, dalam kejadian kira-kira 6 petang tadi.

Difahamkan mangsa terkena satu daripada tiga das tembakan yang dilepaskan suspek.

Bagaimanapun menurut jurucakap polis, tindakan suspek untuk melarikan diri gagal selepas dia ditahan orang ramai dan pekerja stesen minyak berkenaan.

"Setakat ini mangsa seorang pekerja warga Bangladesh dikejarkan ke Hospital Colombia Asia, Setapak, untuk rawatan lanjut manakala suspek dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat kecederaan pada kakinya semasa ditangkap orang awam," katanya.

Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 3, Akta Senjata Api, (Penalti Lebih Berat) 1971, yang membawa hukuman mati jika disabit kesalahan.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Supritendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif dijangka membuat sidang media berkenaan kes itu pada Isnin.

Kejadian samun bersenjata api ini berlaku dalam jarak 300 meter dari lokasi V Kandasamy atau Kanna 43, yang ditembak mati ketika sedang memandu di Jalan Danau Kota, pada 27 Julai lalu.