Trak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang membawa sembilan anggota terbabas ke dalam gaung di Ladang Sabahan di Kilometer 34 Jalan Kunak-Lahad Datu dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kunak, Supt Mohd Nasaruddin M Nasir kejadian kira-kira pukul 1.30 tengah hari membawa enam lelaki dan tiga wanita itu turut menyebabkan enam daripadanya cedera.

"Namun kecederaan enam anggota ini masih belum dapat dipastikan yang kini mendapatkan rawatan di Hospital Lahad Datu," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Menurutnya, sebarang maklumat lanjut akan dikemas kini dari semasa ke semasa.

Sementara itu, Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah dalam satu kenyataan berkata terdapat empat mangsa cedera parah termasuk seorang lelaki manakala dua lagi mengalami cedera ringan dan telah dibawa Hospital Lahad Datu menggunakan jentera pasukan Kecemasan, Perubatan, Tindak Balas dan Perkhidmatan (EMRS) dan dua ambulans Hospital Kunak.

Menurut kenyataan itu, bomba menerima panggilan kecemasan mengenai insiden itu kira-kira 1.43 tengah hari dan tiba ke lokasi kira-kira 2.24 petang selepas melalui jarak 40 kilometer ke tempat kejadian.

--BERNAMA