Agenda UMNO amat jelas untuk mempertahankan Melayu, Islam dan negara selain tidak sesekali meminggirkan kaum lain bagi membentuk sebuah kerajaan yang stabil.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, UMNO juga telah terbukti sebagai sebuah parti politik berteraskan agenda perjuangan Melayu, mempertahankan institusi kesultanan Melayu dan menjunjung syariat Islam.

"Oleh sebab itu, UMNO akan menentang mana-mana pihak terutama blok pembangkang yang cuba mencabuli teras perjuangan tersebut.

"UMNO tidak akan bertolak ansur dengan pelampau politik yang cuba mengganggu-gugat kestabilan dan keamanan negara," tegasnya dalam catatan terbaharu di laman umnobahagiancheras.blogspot.my miliknya.

BACA: Pembangkang tidak mampu pertahankan agama Islam jika perintah negara

BACA:
Usah terlalu teruja berpolitik hingga cemar institusi masjid - Raja Perlis

Sehubungan itu, beliau mengingatkan pembangkang agar jangan cuba membakar sentimen yang boleh meresahkan rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

"Isu kaum, agama termasuk kedudukan Raja-Raja Melayu jangan dijadikan agenda politik untuk meraih sokongan.

"UMNO sentiasa memelihara institusi tersebut dan mengutamakan rakyat dalam apa juga perkara.

"Kita (UMNO) tidak akan memperalat dan membohongi rakyat, kita laksanakan pembangunan untuk kepentingan dan masa depan mereka," katanya.

Katanya lagi, pendekatan sederhana dalam perjuangan UMNO telah membolehkan parti itu kekal berkuasa sehingga sekarang.