Mantan Perdana Menteri yang juga Pengerusi Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi menegaskan akan hanya berdebat dengan Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau yang ditemui media selepas mempengerusikan mesyuarat PPBM berkata, ia sepatutnya menjadi medan terbaik bagi Datuk Seri Najib untuk menjelaskan segala isu jika apa yang dilakukan olehnya sebagai Perdana Menteri adalah sesuatu yang betul.

Justeru beliau tidak berminat dengan jemputan debat dari mana-mana individu lain termasuk Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Dr Puad Zarkashi yang digambarkan tidak setaraf.

“Saya kata saya nak bertemu dengan Datuk Seri Najib. Kita nak ada perjumpaan khas. Nak bagi peluang kepada dia menjelaskan segala tuduhan ke atasnya adalah tidak berasas. Itu tujuan kita. Puad Zarkashi ni dia tahu apa?" kata Dr Mahathir.

Turut hadir pada sidang media itu adalah Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Semalam Exco Armada parti itu Mohd Ashraf Mustaqim Badrul Munir berkata Datuk Dr Puad Zarkashi sebagai individu yang tidak layak berdebat dengan Tun Dr Mahathir.