Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) diingatkan supaya tidak leka, cuai dan hilang fokus dengan kuasa selepas parti yang menjadi anggota gabungan Pakatan Harapan membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Mei lepas.

Timbalan Presiden Amanah Datuk Salahuddin Ayub berkata apabila menjadi sebahagian daripada kerajaan, ia adalah kesempatan untuk anggota terus memperjuangkan dan mengukuhkan parti.

“Kita (Amanah) lahir ada sebabnya, kita lahir kerana kita mahu kejar sesuatu, perjuangan kita belum sesuai. Kalau pemuda leka, cuai, bahtera kita tersasar dari haluan dan matlamat, musuh boleh jadi kawan, kawan boleh jadi lawan.

“Bahtera yang kita naiki dan kejayaan yang kita kecapi adalah bersama; jadi jangan hilang persaudaraan dengan kejayaan yang kita miliki sekarang ini,” katanya ketika berucap pada majlis perasmian Konvensyen Pemuda Amanah Nasional 2018 bertemakan Membumikan Idealisme, Merealisasi Perubahan di Dewan Jubli Perak di sini malam tadi.

Beliau yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata Pemuda Amanah juga perlu membina karakter, jati diri dalam mendampingi denyut nadi memperjuangkan parti agar terus kukuh.

-- BERNAMA