Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyambut baik laporan badan pemantau pilihan raya Bersih 2.0 dimana mendedahkan enam kesalahan dilakukan oleh ahli Parlimen Port Dickson itu semasa kempen Pilihan Raya Kecil pada bulan lepas.

Katanya, beliau tidak menyedari melakukan kesalahan apabila menghadiri beberapa program yang diajurkan oleh pihak komuniti dan badan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) semasa PRK Port Dickson.

“Saya menyambut baik. Soalnya, konsert M. Nasir di Port Dickson. Saya dijemput dan saya meminati M.Nasir, jadi saya datanglah.

“Lepas satu dua lagu saya balik. Kemudian di kuil, saya dijemput jadi saya hadir. Saya dijemput ... isunya kenapa tidak jemput calon lain,” katanya pada media di Lobi Parlimen, hari ini.

Sebelum ini, Pengarah Eksekutif Bersih 2.0, Yap Swee Seng berkata Pakatan Harapan didapati melakukan sebanyak enam daripada 10 kesalahan pilihan raya yang dikenal pasti.

Antara kesalahan ialah menggunakan aset kerajaan dan acara pengurniaan anugerah kepada veteran tentera menyaksikan Anwar menjadi satu-satunya calon yang dijemput hadir.

Ditanya adakah beliau terkejut dengan laporan Bersih jawab Anwar, "pandangan Bersih itu akan diteliti pihaknya.”