WALAUPUN NBA mengubah peraturan undian All-Star Game, namun ia tidak mengubah nama pemain yang telah dipilih bagi mewakili pasukan Western dan Eastern.

Meskipun melakar 'triple double' musim ini, guard Oklahama City Thunder dan pemain pilihan dinobat MVP musim ini, Russell Westbrook, tidak tersenarai dalam skuad utama Western bagi saingan All-Star Game yang akan berlangsung di New Orleans bulan depan.

Sebaliknya, bekas rakan sepasukan Westbrook di OKC, Kevin Durant (Golden State Warriors) dan James Harden (Houston Rockets) akan mengisi slot pasukan utama.

Western Conference akan dibarisi Durant, Harden, Kahwhi Leonard (San Antonio Spurs), Anthony Davis (New Orleans Pelicans) dan seorang lagi bintang Warriors, Stephen Curry.

Eastern Conference pula akan membariskan MVP musim lalu, LeBron James, Kyrie Irving (Cleveland Cavaliers), DeMar DeRozan (Toronto Raptors), Jimmy Butler (Chicago Bulls) dan Giannis Antetokounmpo (Milwaukee Bucks).

Disember lalu, NBA mengumumkan bahawa selain daripada undian peminat, pemain dan pihak media juga ada hak dalam menentukan siapakah yang akan terpilih.

Pemain yang akan memenuhi bangku simpanan bagi Eastern dan Western Conference akan diumumkan Khamis depan.

Musim lalu, Western menewaskan Eastern 196-173 di Toronto.