Calon akhir anugerah Puskas FIFA 2016 Mohd Faiz Subri mengakui debaran yang dirasainya semakin hebat sebelum berlepas ke Zurich, Switzerland pagi esok.

Faiz yang ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang ( LTAPP) petang tadi berkata, dia bagaimanapun bersedia menerima sebarang keputusan yang akan disampaikan pada Anugerah Bola Sepak FIFA di Zurich, Switzerland pada 9 Jan ini.

Ujarnya, tersenarai sebagai tiga calon akhir merupakan pencapaian terbaik sepanjang kariernya dan akan positif terhadap sebarang kemungkinan.

“InsyaAllah kalau rezeki itu berpihak pada saya akan bawa balik trofi itu untuk Pulau Pinang dan Malaysia,” katanya ketika ditemui di LTAPP sebelum berlepas ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) petang tadi.


Faiz ditemani isteri, Norzawanis Hashim dan dua anaknya Akif Fayyad dan Mohd Aqil Zayyan.

Selain itu, Faiz diiringi Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) Mohd Azizudin Mohd Shariff.

Terdahulu, ahli keluarga dan ratusan peminat pasukan bola sepak Pulau Pinang menyambut ketibaan Faiz sebaik tiba LTAPP kira kira jam 6.30 petang.

Turut hadir memberi sokongan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mohd Rashid Hasnon dan barisan kepimpinan Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang ( FAP).

Jaringan yang disifatkan 'melanggar hukum fizik' itu dilakukan Mohd Faiz ketika membantu skuad harimau kumbang menewaskan Pahang 4-1 pada aksi Liga Super di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang pada 16 Februari tahun lepas.


Nasib pemain tengah itu ditentukan melalui undian secara terbuka dan peluangnya untuk menjulang anugerah berprestij dunia itu dilihat cerah berdasarkan sambutan ramai terhadap video sepakannya.

Dua lagi calon bagi anugerah itu ialah Jonath Marlone Azevedo da Silva dari Brazil dan pemain wanita, Danisuka Rodriguez dari Venezuela.