SELEPAS beberapa minggu kecoh isu perpindahan Mohammed Ghaddar ke pasukan bola sepak lain, hari ini pasukan Johor Darul Takzim (JDT) mengesahkan sedang dalam perbincangan untuk mendapat pemain sensasi pasukan Kelantan itu.

Dalam kemas kini status di akaun Facebook Johor Southern Tigers, Pengarah Teknikal JDT, Alistair Edwards menjelaskan, pihaknya sudah menghantar surat tawaran rasmi kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), untuk mendapatkan penyerang dari Lubnan itu.

Bukan itu sahaja, Edwards juga memaklumkan, pembelian itu akan menjadi satu situasi menang-menang untuk kedua-dua pasukan, dan bakal menjadi perpindahan dengan nilai paling tinggi dalam sejarah Liga Malaysia.


"Ini adalah satu tawaran yang baik untuk kedua-dua kelab, di mana Kelantan akan dapat menyelesaikan beberapa isu-isu kewangan serta membeli beberapa pemain baru.

"JDT pula akan mendapat seorang pemain yang terbukti cemerlang dengan rekod prestasi yang sentiasa mahukan kejayaan," kata Edwards.

Ghaddar, yang sudah meledak 18 gol setakat ini, sebelum ini mengakui akan meninggalkan Kelantan, namun tidak memperincikan pasukan mana yang akan disertai.

Untuk rekod, Ghaddar bermain dengan Kelantan sebanyak dua musim sebelum ini, iaitu 2012 dan 2014, selain pernah berkhidmat untuk Felda United pada tahun 2013.