CHRIS Smalling memberitahu kapten pasukan, Wayne Rooney akan kembali menemui rentak permainan selepas diketepikan ketika menang 4-1 ke atas penyandang juara Liga Perdana, Leicester City.

Rooney yang dihujani kritikan hebat selepas gagal mempamerkan aksi yang cemerlang, pengendali pasukan Jose Mourinho membuat keputusan untuk mengetepikan pemain kebangsaan England itu selepas United tewas tiga perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan.

The Red Devils berjaya mempamerkan permainan yang cemerlang tanpa kelibat Rooney apabila meledak empat gol menerusi Smalling, Juan Mata, Marcus Rashford dan Paul Pogba.

Smalling berkata pemain berusia 30 tahun itu tidak terkesan dengan keputusan Mourino dan yakin dia akan kembali mempamerkan aksi yang lebih baik di masa akan datang.

"Rooney tidak kelihatan kecewa apabila diketepikan, sebelum perlawanan dia memberikan kata-kata semangat kepada setiap pemain," kata Smalling.

"Walaupun apa sahaja situasi yang berlaku, Rooney sentiasa mempamerkan perwatakan yang sama dan sebab itu dia merupakan pemain yang penting buat United dan England.

"Dia adalah pemain yang berpengelaman dan telah bermain banyak perlawanan, saya yakin dia akan kembali menjaringkan gol."