PETARUNG MMA legenda dari UFC, Frankie 'The Answer' Edgar sekali lagi bakal bertarung dalam pertarungan merebut kejuaraan.

Kali ini, Edgar menggalas tugas bertemu juara featherweight UFC, Max 'Blessed' Holloway dalam acara UFC 240 di Edmonton, Alberta, Kanada.

Edgar yang juga bekas juara lightweight UFC, sebelum ini pernah merebut kejuaraan interim bagi divisyen featherweight, namun tewas di tangan Jose Aldo.

Bercakap kepada Astro AWANI, Edgar sememangnya yakin akan membawa pulang kejuaraan pada Ahad.

"Saya yakin saya akan menjadi juara pada waktu itu (ketika tewas ditangan Aldo). Saya juga yakin saya akan menjadi juara kali ini, jadi saya hanya akan pergi dan menjadikannya kenyataan", kata Edgar.

BACA: Eksklusif UFC 240: Holloway ramal pertempuran sengit menentang Edgar

Tidak memandang rendah pada juara bertahan, Edgar meramalkan satu pertempuran yang menarik.

"Saya fikir pertarungan ini sangat menarik, Max (Holloway) mempunya pergerakan yang hebat, seperti juga saya. Jika pertarungan boleh selesai awal, saya pasti akan melakukannya. Tetapi saya bersedia untuk bertempur lima pusingan dengan Max," tambah Edgar.

Apabila ditanya apa mesejnya buat para peminat terutamanya di Malaysia, ini reaksi Edgar:

"Saya pernah ke Asia beberapa kali. Saya pernah bertarung di Filipina dan di Jepun. Saya juga pernah berada di Singapura pada musim bunga. Terima kasih atas semua sokongan. Saya tidak sabar untuk memberikan pertunjukan untuk anda."

Pertarungan esok merupakan pertarungan merebut kejuaraan yang ke lapan buat Edgar. Mampukah dia mencipta sejarah dengan menumpaskan juara bertahan esok?