Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Berita  | Sukan

UFC 249: Cejudo kekalkan kejuaraan bantamweight, umum bersara dari MMA

UFC 249: Cejudo kekalkan kejuaraan bantamweight, umum bersara dari MMA
Cejudo kini bersara dengan rekod 16 kemenangan, dan dua kekalahan. - Gambar fail/UFC
PETARUNG Amerika Syarikat Henry Cejudo berjaya mengekalkan kejuaraan bantamweight yang disandangnya selepas menewaskan Dominick Cruz dalam aksi UFC 249, di Florida pada Ahad.

Cejudo menundukkan rakan senegaranya itu menerusi ‘Technical Knockout’ (TKO) pada minit 4:58 pusingan kedua.

Cruz diasak dengan serangan lutut pada 15 minit terakhir pusingan tersebut, sebelum rebah dan dihujani beberapa siri tumbukan oleh Cejudo.

Ia sekali gus memaksa pengadil Keith Peterson mencelah dan memberhentikan perlawanan, dan mengisyiharkan Cejudo sebagai pemenang.
Dalam pada itu menerusi temu bual dengan Joe Rogan selepas perlawanan, Cejudo turut mengumumkan persaraannya dari sukan seni bela diri campuran (MMA).

Cejudo, yang juga juara flyweight UFC meraih kejuaraan keduanya pada Jun tahun lalu selepas menewaskan Marlon Moraes melalui TKO pusingan ketiga dalam aksi UFC 238.
Berusia 33 tahun, dia kini bersara dengan rekod 16 kemenangan, dan dua kekalahan.



Tag: Henry Cejudo, bantamweight, UFC 249, Dominick Cruz, Florida, MMA, seni bela diri campuran, mixed martial arts, Joe Rogan, Marlon Moraes



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.