Pengguna Huawei tak perlu risau

Pengguna Huawei tak perlu risau
Huawei akan terus mengemaskini perisian keselamatan untuk semua perantinya - Foto Fail
KUALA LUMPUR: Susulan penggantungan perkhidmatan Google untuk Huawei, rata-rata pengguna di seluruh dunia mulai risau dengan peranti yang mereka guna ketika ini.

Ada yang menganggap ia sebagai sesuatu yang merugikan, malah ada yang berpendapat Huawei ada cara tersendiri untuk menghadapi situasi ini.

Menerusi kenyataan media di akaun Facebook rasmi Huawei Mobile, pihaknya akan terus menyediakan kemas kini keselamatan dan perkhidmatan selepas jualan untuk semua produk telefon pintar dan tablet Huawei.
BACA: Google tarik balik lesen Android buat Huawei, ini apa yang anda perlu tahu

BACA: Lesen Android ditarik balik, Huawei sudah ada 'Pelan B'

"Kami juga akan terus bina ekosistem perisian selamat dan lestari untuk pengalaman terbaik semua pengguna kami di seluruh dunia," jelas kenyataan yang dikeluarkan pada Isnin.

 

Malah, Huawei juga yakin dengan sumbangan besar yang diberikan kepada perkembangan dan pertumbuhan Android di seluruh dunia.

"Sebagai rakan kongsi global utama Android, kami telah bekerjasama rapat dengan platform sumber terbuka untuk membangunkan ekosistem yang memberi manfaat untuk pengguna dan industri," tambah kenyataan itu lagi.

Kenyataan ini dilihat amat melegakan pengguna peranti dan tablet keluaran syarikat dari China ini.



Tag: Facebook, Google, Media, Android, China, keselamatan, telefon pintar, Huawei


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.