Anak patung permainan kanak-kanak perempuan disertakan dengan alat kemaluan lelaki.

Ya ini yang terjadi di Sekolah Forest Lodge Academy di Leicester, England yang memaksa seorang ibu untuk menamatkan sesi persekolahan anak perempuannya di sana.

Memetik laporan Metro.uk, Ziba Khan meluahkan rasa terkejut apabila anaknya yang berusia empat tahun bermain dengan anak patung tersebut.

Katanya kejadian itu disedari apabila anaknya pulang ke rumah dan mula bercerita mengenai anak patung bernama Willie itu.

Susulan kejadian itu, Khan yang bimbang cuba mendapatkan penjelasan daripada pihak sekolah dan wanita itu sekali lagi tergamam apabila dimaklumkan ia hanya alat permainan untuk kanak-kanak yang baru memulakan sesi persekolahan.

Langkah memberhentikan anaknya dari sekolah itu tidak bermakna dia menentang subjek pendidikan seks tetapi katanya ibu bapa wajar dimaklumkan terlebih dahulu mengenai perkara itu.

Bagi Khan ia seolah-olah menidakkan haknya sebagai ibu untuk menjalankan tanggungjawab memberi penerangan mengenai perkara-perkara penting kepada anaknya.

Kata beliau, memberi pendedahan kepada pendidikan seks dan memberikan alat permainan mempunyai unsur-unsur seks adalah dua perkara yang berbeza.

Khan telah memfailkan aduan kepada Jabatan Pendidikan dan Majlis Bandaraya Leicester.