Kecoh di media sosial rakaman video seorang wanita warga asing yang bongkak selepas ditegur kerana melanggar sebuah kereta.

Sudahlah tidak boleh menerima teguran, wanita itu juga berani memandu tanpa lesen dengan menggunakan kereta, yang cukai jalannya telah tamat tempoh.

Semalam menerusi laman rasmi Facebook Metafora Anafora, admin telah memuat naik video wanita tersebut yang dikatakan besar kepala selepas melanggar sebuah kereta di IOI Putrajaya.

"Overtake belah kiri tak lepas. Seret habis kereta belah kiri. Dah nak raya buat hal pula. Berlagak belajar UPM. Dia ingat saya ini takda degree ke?

"Lesen memandu dan Roadtax tiada dan dia salahkan saya yang langgarnya. Dari depan IOI Putrajaya saya kejar sampai Cyberjaya.

"Saya telah menghubungi balai polis Cyberjaya untuk melaporkan kejadian itu kerana dia tidak mahu mengaku kesalahan yang dilakukan.

"Ohh video yang last itu dia jatuhkan telefon saya, maka sampai situ sahaja saya dapat merakam video tersebut. Memang saya rasa tidak ada harapan nak claim sebab dia tiada insurance pun. Sapa-sapa boleh tolong beri cadangan apa yang saya perlu lakukan selain report polis?,"


Rata-rata netizen yang menonton video itu melahirkan rasa kesal dan marah dengan sikap panas baran yang ditunjukkan oleh wanita warga asing itu.

Mereka berharap agar pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang tegas terhadap wanita itu kerana bimbang perkara sebegini akan terjadi lagi pada masa akan datang.

@Mike Leo: "Buat laporan dekat JPJ, Kastam dan Imigresen sekali. Suruh semak passport dia betul ke tidak. Kereta itu sepatutnya JPJ kena sita. Yang penting tindakkan tegas harus diambil."

@Izuan Subery: "Kenapa jadi macam ini. Apa keistimewaan warga asing ini sampai kebal di sisi undang-undang."

@Aida Aida: "Buat laporan polis dulu, biar dia berakal bila kena tindakan undang-undang. Saya pernah ade pengalaman dengan mereka. Jangan beri peluang biar mereka didakwa diatas kesalahan yang dilakukan ini."

@HadiAmeen: "Dah la datang ke negara orang nak tunjuk lagak pula, sekurang-kurangnya dah melakukan kesalahan cakap la baik-baik ini tidak siap melenting lagi."