LAMAN web pelancongan terbesar dunia, Tripadvisor telah memilih Legoland Malaysia Resort sebagai hotel terbaik di Malaysia bagi kategori hotel keluarga.

Anugerah tersebut dikenali sebagai 2016 Travellers’ Choice yang melibatkan undian, komen, dan ulasan para pengunjung ke tempat pelancongan tertentu yang disenaraikan dalam laman web berkenaan.

Pemilihan tersebut lebih bermakna tahun ini kerana hotel tersebut menduduki tangga ke-10 tahun lalu. Legoland Malaysia Resort juga menduduki tangga keenam bagi kategori Asia, dan satu-satunya hotel di Malaysia yang tersenarai.

“Menjadi 10 (hotel) yang terbaik di Asia merupakan satu penghormatan. Kami berterima kasih dan terharu dengan sokongan semua, dan semua ini tidak mampu dicapai tanpa dedikasi pasukan kami,” ulas Mark Germyn, Pengarah Urusan General Manager of LEGOLAND Malaysia Resort.

Anugerah ini diterima oleh Legoland dua bulan selepas diiktiraf sebagai tarikan pelancongan terbaik bagi kategori buatan manusia dalam Malaysia Tourism Award yang diadakan buat julung-julung kalinya tahun ini.

Berikut merupakan sembilan lagi hotel di Malaysia yang memenangi anugerah Tripadvisor Travellers’ Choice 2016 bagi kategori hotel keluarga terbaik:

2- Club Med Pantai Cherating, Kuantan

3- Hotel Jen Puteri Harbour, Johor Bahru

4- Hard Rock Hotel, Batu Ferringhi

5- Sunway Resort Hotel & Spa, Petaling Jaya

6- Ascott, Kuala Lumpur

7- Golden Sands Resort by Shangri-La, Batu Ferringhi

8- Best Western Premier, Ipoh

9- Grand Lexis, Port Dickson

10- Rawa Island Resort, Mersing