DALAM kesibukan jadualnya dan menangani hal-hal berkaitan ekonomi negara, saban tahun di hari raya kita akan melihat personaliti yang berbeza ditonjolkan Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menerusi klip video Aidilfitri bersama kakitangannya.

Setiausaha Sulit Kanan Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri
Jessylina Mat Lazim berkata, ia cara Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu memberi ucapan hari raya Aidifitri dengan cara yang unik dan tersendiri.

"Setiap tahun, ruang ucapan hari raya lazimnya kami cuba berbincang bersama rakan-rakan di pejabat supaya ada kelainan yang ditampilkan oleh Datuk Seri Rahman Dahlan.

"Tahun lalu, kami turut menampilkan seluruh warga kerja bermain alat muzik tetapi tema tahun ini melihatkan Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan membuat sedikit gimik lakonan bersama isteri beliau.

"Tujuan khusus video ini dilakukan bukan sahaja untuk memberi ucapan raya melalui cara yang lebih kreatif tetapi ia dapat mengeratkan hubungan kami sesama warga pejabat yang saban hari bekerja memastikan kerja yang diamanahkan berjaya dilaksanakan sebaiknya," katanya kepada Astro AWANI di sini hari ini.



Jelasnya, ia bukit keakraban kakitangan selain berfungsi sebagai sebuah keluarga besar.

"Kita lihat banyak syarikat, agensi kerajaan dan secara individu membuat pelbagai cara unik lain untuk berkongsi suka ria menyambut perayaan Aidilfitri tidak lama lagi.

"Jadi pada kami ini Aidilfitri ini jugalah peluang untuk kami berkongsi detik kegembiraan dan inilah cara kami untuk meluahkan rasa gembira kami dalam menyambut Syawal tidak lama lagi," jelasnya.