KONSERT M.Nasir Satu Hikayat akan diadakan pada Sabtu dan Ahad ini merupakan sesuatu yang ditunggu-tunggu bukan hanya oleh peminat seniman tersohor itu tetapi juga pemuzik yang mengiringi beliau.

Gong nama yang diberikan kepada barisan pemuzik yang mengiringi Datuk M.Nasir untuk konsert dan juga rakaman album.

Nama seperti Aznan Alias, Firdaus Mahmud, Raffi dan Ujang Exists bukan asing bagi peminat M.Nasir kerana mereka inilah sering dilihat dalam kumpulan Gong.

"Lagu-lagu M.Nasir ni 'lelap' mata, 'melelap'kan mata, kira macam ini lah ahli muzik kalau main 'lelap' mata maksudnya terbang lah kan," kata Aznan Alias yang juga pengarah muzik untuk konsert M.Nasir Satu Hikayat.

Bagi Firdaus Mahmud yang bermain keyboard, istimewanya Gong ialah kemeriahan barisan pemuzik ketika beraksi di atas pentas.

"Barisan pemuzik Gong ni selalunya tidak pernah kurang dari lapan orang, lebih dari tu, mungkin 12 orang, meriah tu sentiasalah kan," cerita Firdaus.

Bercerita tentang pengalaman dipanggil mengiringi M.Nasir, pemain dram Gong Saharudin Saniman atau lebih dikenali dengan nama Ujang memberitahu perasaannya bercampur-campur antara gembira dan takut.

"Saya banyak tanya kawan-kawan, nak ambil atau tidak tawaran mengiringi M.Nasir, hendak tetapi takut sebab yang lain-lain semua dah senior," ceritanya.

Wawancara penuh bersama Aznan, Firdaus dan Ujang boleh ditonton di video di bawah.