KUALA LUMPUR: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengarahkan 'Southern Volunteers' untuk bersama dengan kerajaan negeri menggerakkan penyaluran bantuan bagi rakyat yang  terkesan akibat COVID-19.

Beliau berkata, penyaluran bantuan itu harus diberikan dengan segera kerana ramai rakyat di negeri itu yang tertekan akibat kehilangan pekerjaan.

"Ia benar-benar telah menduga rakyat Johor secara keseluruhan.

"Saya  berharap tiada rakyat yang terpaksa berlapar kerana ketiadaan makanan di rumah sepanjang tempoh yang mencabar ini," katanya dalam satu perkongsian di Facebook hari ini..

 
Sumber Facebook hrhcrownprinceofjohor

Ketika ini, jelas beliau, semua pihak harus bersama menggembeleng tenaga dan kudrat untuk membantu golongan yang sangat memerlukan.

"Saya percaya dengan muafakat kepimpinan negeri, pegawai daerah, datuk bandar, Yang Dipertua, penghulu, ketua kampung dan belia Johor, kita mampu membantu rakyat secara lebih efektif dan berkesan," menurutnya.

Tunku Ismail dalam masa sama memuji langkah Menteri Besar Johor, Datuk Hasni Mohammad dalam menyediakan peruntukan buat rakyat yang terkesan menerusi Pakej Rangsangan Ekonomi (PRE) Ihsan 3.0 bernilai RM241 juta merangkumi 33 inisiatif.

BACA: PPV mega akan diperbanyakkan di serata negeri - MB Johor