Pertengkaran sepasang suami isteri yang baru enam bulan mendirikan rumah tangga bertukar tragedi apabila si suami ditikam sehingga mati oleh isterinya dalam kejadian di Taman Pertama Indah, Sungai Abong, disini pada petang Sabtu.

Difahamkan, dalam kejadian yang berlaku sekitar 2 petang itu, mangsa Mohd Firdaus Md Salehuddin, 28, maut ditikam isterinya yang berusia 18 tahun kerana tidak berpuas hati selepas mangsa dilaporkan sudah beberapa hari tidak pulang ke rumah.

Difahamkan mangsa yang bekerja sebagai pemotong ayam di Pasar Besar, Muar berada di lokasi kejadian yang merupakan rumah persinggahan dan stor penyimpanan barangan tempatnya bekerja sebelum secara tiba-tiba didatangi suspek dan berlaku pertelingkahan.


Ibu mangsa, Rohani Sharif, 57, berkata, dia hanya dimaklumkan kejadian itu sekitar 2.30 petang oleh ibu dan bapa suspek wanita berkenaan yang datang yang datang ke rumahnya.

Katanya, sejak anak sulungnya itu mendirikan rumah tangga, mereka menetap di kediaman keluarga suspek (isteri) di Parit Bunga, Tangkak.

Jelas Rohani, pada tengah hari semalam, menantunya ada menghubunginya untuk bertanya tentang anaknya itu berikutan sudah dua hari tidak pulang ke rumah.

Bagaimanapun, dia tidak menyangka pertanyaan menantunya itu bertukar tragedi, hingga menyebabkan anaknya kehilangan nyawa akibat tikaman di bahagian dada.

Rohani memberitahu, kali terakhir bertemu anaknya itu pada Jumaat lepas.

“Setiap Jumaat saya pergi pasar beli barang dapur, tapi yang Jumaat (semalam) ini saya tengok dia tak ada. Jumaat lepas saya sempat tengok dia dan makan serta berbual dengan dia. Ayah dia pun sempat (bersama) dan bersalam-salaman,” ujar Rohani.

Rohani ditemui Astro AWANI di pekarangan Unit Forensik Hospital Muar sementara menunggu mayat mangsa selesai menjalani proses bedah siasat.

Katanya, jenazah anaknya itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bakri, Batu 6, Muar.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Zaharudin Rasip ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu. Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut.

Katanya, suspek wanita berkenaan telah ditahan di lokasi kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.