YOODO sekali lagi bekerjasama dengan PUBG Mobile menganjurkan PMCC edisi 2021 dengan hadiah keseluruhan RM60,000 untuk dimenangi.

Yang lebih menarik adalah juara turut mendapatkan slot wildcard untuk penyertaan automatik ke PUBG Mobile National Championship (PMNC) 2022.

Chow Tuck Mun, Ketua Yoodo berkata pemain akan bertarung dalam pertempuran maya yang penuh aksi untuk merebut hadiah wang terkumpul dan ini memberi peluang kepada pelajar yang menyertai dapat merasakan perlawanan secara kompetitif dengan pasukan dari campus lain.

Mobile Campus Championship 2021
Pelajar akan bertarung dalam di medan pertempuran melalui sesi kelayakan yang akan berlangsung di antara 30 Oktober dan 14 November 2021.

“Kami berbesar hati dapat melancarkan PMCC 2021 bersama PUBG MOBILE dan rakan-rakan rasmi untuk menyokong bakat muda tempatan,” katanya.

PMCC 2021
PMCC tahun ini juga menyaksikan Caster Search Yoodo yang diperkenalkan buat pertama kalinya pada 2020 kembali pada tahun ini.

Inisiatif ini memberi peluang kepada para pengulas yang bercita-cita tinggi untuk mempamerkan kemahiran mereka dan memulakan karier masing-masing dalam bidang e-sukan, dan dalam masa yang sama turut menyokong matlamat utama Yoodo untuk memupuk bakat rakyat Malaysia.

Yoodo turut menyokong bakat tempatan dengan pencarian duta kampus PMCC 2021.

“Pelajar-pelajar berbakat yang memenuhi ciri-ciri sebagai ikon PMCC 2021 boleh menghantar penyertaan melalui video pengenalan untuk disenaraikan,” katanya.

Pendaftaran untuk PMCC 2021 kini dibuka.