JULAI lalu, Bank Negara Malaysia (BNM) menerusi Jawatankuasa Dasar Monetari (MPC) mengumumkan penurunan kadar dasar semalaman (OPR) kepada 1.75 peratus ekoran pandemik COVID-19 yang melanda negara.

Penurunun itu merupakan OPR terendah pernah dicatatkan dalam sejarah negara setakat ini dan para penganalisis ekonomi menjangkakan angka itu akan menurun lagi.

Jelas, secara langsung, ia dilihat memberikan peluang baik kepada mereka yang bercadang membeli hartanah untuk memanfaatkannya.

Hal ini demikian kerana bayaran ansuran bulanan bakal dikurangkan serta mempengaruhi Kadar Asas (BR) dan Kadar Pinjaman Asas (BLR) sesebuah bank.

Dengan kata lain, produk pinjaman perumahan menjadi lebih murah dan boleh memanfaatkan pembeli hartanah baharu dengan kadar faedah awal yang lebih rendah.

Selain itu, kerajaan juga memperkenalkan insentif cukai dengan mengembalikan semula Kempen Pemilikan Rumah.

Melalui kempen tersebut, pengecualian duti setem akan diberikan ke atas surat cara pindah milik dan perjanjian pinjaman bagi pembelian kediaman yang bermula daripada RM300,000 hingga RM2.5 juta.

Sebelum ini, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata,  pengecualian duti setem ke atas surat cara pindah milik adalah terhad kepada RM1 juta pertama nilai rumah kediaman tersebut manakala duti setem sepenuhnya diberikan ke atas perjanjian pinjaman.

Dalam Perutusan Khas Pelan Pemulihan Ekonomi (ERP) Jangka Pendek, beliau berkata, pengecualian ini akan berkuat kuasa bagi perjanjian jual beli yang ditandatangani mulai 1 Jun lalu hingga 31 Mei ini tertakluk kepada syarat pemberian diskaun sekurang-kurangnya 10 peratus oleh pihak pemaju.

Memahami situasi semasa, pemaju hartanah Seri Pajam Development Sdn Bhd (Seri Pajam) menawarkan rumah mampu milik pelbagai pilihan dengan seni bina terkini, moden dan harga berpatutan.

Bagi mereka berminat, boleh membuat janji temu secara dalam talian dengan perunding jualan bertauliah pemaju Seri Pajam untuk ‘merisik’ unit kediaman apartmen, rumah teres, rumah teres dua tingkat dan rumah semi-D menerusi kempen #KasiKlik sehingga 30 Jun ini.

Inilah masanya membeli rumah idaman dengan hanya satu klik sahaja! - FOTO Seri Pajam Development

Dengan berkonsepkan taman, ia juga dilengkapi dengan anjung kereta yang luas, ruangan besar untuk bekerja dari rumah, malah bilik mandi persendirian serta jubin yang mudah dibersihkan.

Penghuni juga tidak lagi perlu melakukan pengubahsuaian dalam skala besar, yang tentunya menjimatkan, mudah bukan?

Di samping itu, lokasi yang berhampiran dengan Lembah Klang memudahkan akses ke lebuh raya utama seperti Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS), Lebuhraya Seremban-Port Dickson dan Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), laluan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) ke Putrajaya.

Kawasan perumahan juga dikelilingi pelbagai kemudahan infrastruktur menarik seperti Tabung Haji Hotel & Convention Centre, Aeon Nilai dan Kuala Lumpur International Outlet (KLIO).

Selain itu, ia juga dikelilingi dengan pusat pendidikan antarabangsa seperti INTI International University, Nilai University, Xiamen University Malaysia, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) dan Manipal International University.

Seri Pajam juga membuat promosi rumah teres dengan harga mampu milik, bermula serendah RM266,400, dengan bayaran ansuran hanya RM1,000 sebulan.

FOTO Seri Pajam Development

FOTO Seri Pajam Development

Kempen tersebut juga hadir bersama-sama dengan lapan pakej lain yang menguntungkan pembeli:

1. #KasiSenang - Kosong peratus bayaran kadar faedah sehingga 36 bulan*.

FOTO Seri Pajam Development

2. #KasiTengok - Pameran unit secara maya percuma.

3. #KasiSettle - Skim bimbingan kewangan peribadi.

FOTO Seri Pajam Development

4. #KasiMurah - Rumah teres (landed) bermula dari RM250,000.

5. #KasiLow - Tempahan dari RM99 sahaja.

6. #KasiSave - Subsidi sehingga 36 bulan*.

FOTO Seri Pajam Development

7. #KasiHOC - Kempen pemilikan rumah*.

8. #KasiUpgrade - Naik taraf rumah lama kepada baru*.

FOTO Seri Pajam Development

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari laman web di pautan http://seripajam.com.my/onlinesale atau menghubungi Atiqah (012-6700 287), Ain (017-6700 732) dan Aidil (012 6700149).









*Tertakluk kepada terma dan syarat.

*Artikel ini adalah kandungan berbayar.