KULIM:Tiga beranak mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen, Kulim hari ini atas pertuduhan merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun.

Tertuduh, Perumal Subramaniam, 65, dan Sivakumar Perumal, 24, membuat pengakuan tidak bersalah sejurus kertas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen, Musyiri Peet.

Manakala seorang lagi tertuduh Sivanesan Perumal, 37, turut membuat pengakuan yang sama di Penjara Alor Setar selepas kebenaran mahkamah diperolehi apabila tertuduh tidak dapat hadir ke mahkamah kerana dikuarantin susulan positif COVID-19.

Tertuduh pertama  bekerja sebagai pengawal keselamatan manakala dua anaknya iaitu tertuduh kedua dan ketiga bekerja sebagai buruh di sebuah tapak pembinaan.

Mengikut pertuduhan pertama ketiga-tiga tertuduh merogol mangsa di sebuah rumah di Kulim, kira-kira jam 12 tengah malam, April 2019.

Bagi pertuduhan kedua, kesemua tertuduh merogol mangsa di sebuah rumah kosong di belakang sebuah sekolah sekitar jam 2 petang pada Oktober 2019.

Ketiga-tiga tertuduh sekali lagi bertindak merogol mangsa pada April 2020 di sebuah taman perumahan di di sini sekitar jam 10 malam.

Prlakuan ketiga-tiga tertuduh terbongkar selepas mangsa memaklumkan kepada ibunya bahawa mangsa dirogol pada awal Disember lalu.

Bagi ketiga-tiga kesalahan terbabit kesemua mereka dituduh mengikut seksyen 376B (1) Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara tidak lebih dari 20 tahun dan sebatan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan pendakwaraya, Pavitra Satha Sivam.

Mahkamah tidak membenarkan ketiga-tiga tertuduh diikat jamin kerana bimbang tertuduh akan menganggu mangsa.

Mahkamah menetapkan 21 Januari depan untuk sebutan semula kes.