CHELSEA 2 BURNLEY 2

Pertahanan Chelsea, David Luiz, mendakwa Burnley bermain secara "anti-bola sepak" ketika terikat 2-2 dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) di Stamford Bridge, awal pagi tadi.

Burnley di depan hasil jaringan Jeff Hendrick sebelum N'Golo Kante yang dikeluarkan dalam separuh masa ekoran kecederaan dan Gonzalo Higuain meletakkan Chelsea di depan menerusi jaringan yang hanya berselang dua minit.

Ashley Barnes, bagaimanapun, menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-24 dan pelawat mengekalkan keputusan itu untuk meraih satu mata penting bagi menjauhi zon penyingkiran.



Ketegangan meletus pada penghujung perlawanan dengan Maurizio Sarri diarahkan keluar padang sebelum pemain dan pegawai daripada kedua-dua pasukan terlibat dengan pergaduhan selepas tamat perlawanan.

Pergaduhan itu berlarutan sehingga ke terowong dengan Antonio Rudiger, yang tidak beraksi dalam perlawanan itu kelihatan bersikap provokatif dan Luiz menuding jari terhadap pendekatan permainan Burnley dalam sidang media selepas perlawanan.

"Kami mencuba segala-galanya untuk memenangi perlawanan ini," kata pemain kebangsaan Brazil itu kepada Sky Sports.

"Ia amat sukar apabila anda berdepan pasukan yang hanya memperoleh dua peluang tetapi menjaringkan dua gol dan tidak mahu bermain.

"Ia anti-bola sepak.

"Mereka sentiasa membazirkan masa terutama apabila mendapat bola.

"Pemain mereka akan terbaring di atas padang dan menghentikan perlawanan.

"Terdapat 11 pemain mereka di dalam kotak dan amat sukar untuk memperoleh jaringan ke atas pasukan seperti itu," katanya.

Keputusan seri itu menyaksikan Chelsea gagal melonjak ke tangga ketiga EPL untuk kini menduduki tangga keempat.