SHAH ALAM: Profesor Dr Mohd Sazili Shahibi hari ini dilantik sebagai Presiden UiTM FC yang baharu berkuat kuasa serta-merta menggantikan Profesor Dr Azizan Abdullah.

UiTM FC dalam kenyataan hari ini memaklumkan pelantikan itu dibuat hasil Mesyuarat Khas Ahli Lembaga Pengarah UiTM FC dan Mohd Sazili merupakan presiden yang ketiga sejak kelab tersebut ditubuhkan pada 2008.

Kenyataan itu menyebut Ahli-Ahli Lembaga Pengarah yakin Mohd Sazili mampu menggalas amanah sebagai Presiden UiTM FC dengan cemerlang berdasarkan pengalaman luas beliau dalam bidang pentadbiran dan pengurusan.

UiTM FC berkata dalam ucapan pertama beliau kepada Ahli Lembaga Pengarah, Mohd Sazili menyarankan agar mereka dapat bekerja sebagai satu pasukan dan memastikan UiTM FC terus mampu bersaing di persada bola sepak negara.

Menurut kenyataan itu, Mohd Sazili berkata pencapaian baik yang ditinggalkan oleh dua bekas presiden akan menjadi daya pendorong untuk beliau meneruskan kesinambungan kecemerlangan tersebut.

Katanya UiTM FC dilahirkan melalui inisiatif pusat kecemerlangan sukan institut pengajian tinggi (IPT) dalam teras utama Dasar Pembangunan Sukan IPT dan beliau akan memastikan amanah Kementerian Pengajian Tinggi akan dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

-- BERNAMA