Tutup

Berita  | Bisnes

Prajualan al-Quran MommyHana RM1 juta kurang dua jam

Prajualan al-Quran MommyHana RM1 juta kurang dua jam
MommyHana yang baru dua tahun ditubuhkan juga mencatat jualan Ebookku by MommyHana lebih dari 200,000 unit. - Foto fail
KUALA LUMPUR: Bayangkan prajualan Islamic Audio Device yang merangkumi bacaan al-Quran di Facebook Live mencecah RM1 juta dalam masa 1 jam 32 minit.

Pengasas syarikat bumiputera, MommyHana, Hana Shahadan, sambutan itu mencatat rekod baru pihak yang menjalankan jualan atas talian dan sebelum ini terkenal dengan buku islamik interaktif Ebookku by MommyHana.

MommyHana yang baru dua tahun ditubuhkan juga mencatat jualan Ebookku by MommyHana lebih dari 200,000 unit.

"Produk baru yang akan dilancar Ramadan ini, Islamic Audio Device atau pun lebih mudah dikenali dengan Quran MommyHana adalah satu alat yang membantu dan melatih semua orang untuk mendengar alunan al-Quran setiap hari.
"Alat yang tiada radiasi ini juga dilengkapi dengan bunyi yang menenangkan seperti alunan ombak, lullaby, white noise, mozart , lagu-lagu dari rancangan kanak-kanak, Omar & Hana dan juga lagu-lagu khas zikir MommyHana.

"Qari terkenal Indonesia, Ustaz Muzammil Hasballah yang mengalunkan bacaan surah-surah al-Quran di dalam Islamic Audio Device tersebut," katanya dalam satu kenyataan di sini, pada Khamis.
Jelasnya, zikir-zikir merdu dari MommyHana juga adalah alunan ayat-ayat suci yang ringkas dan mudah diikuti sesuai untuk melatih anak-anak supaya berzikir dari usia yang muda.

"MommyHana juga baru sahaja berkolaborasi dengan Omar & Hana sebagai rakan kongsi penaja pada tahun 2019 dan 2020.

"Kolaborasi ini bakal menempa nama Malaysia untuk menembusi pasaran-pasaran asia dan dunia dimana kartun Omar & Hana sendiri sudah terkenal di beberapa negara di dunia seperti Indonesia, Brunei, Singapore dan Qatar," ujarnya.

Maklumat berkenaan produk berkenaan boleh diperoleh dari laman Facebook Hana Shahadan dan mommyhanababyshop atau Instagram mommyhana_official dan mommyhanababyshop selain di laman sesawang www.mommyhana.com

MommyHana kini mempunyai hampir 3,000 pengedar sah dalam negara dan menyasarkan  tiga kali ganda peningkatan tahun ini.





Tag: Facebook, Instagram, Ramadan, Bumiputera, Indonesia, Qatar, Asia, Brunei, al-Quran, Ebook



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.