RINTIHAN vokalis Seventeen, Riefian Fajarsyah di Instagram miliknya terus menyentuh hati pengikutnya.

Selepas isteri, Dylan Sahara yang disahkan meninggal dunia pada Isnin dalam kejadian tsunami yang terjadi pada Sabtu malam di Banten, Selat Sunda, Riefian atau lebih mesra dipanggil Ifan memuat naik luahan hatinya terhadap kehilangan berkenaan.

"Istriku memang bukan manusia yang sempurna, begitupun aku. Tapi dia ga pernah berhenti buat terus terus menjadi istri yang baik, i know you have tried your best and it’s not easy for you, but you did it baby. Dan buatku memang dia adalah istri terbaik yang mungkin diberikan Allah buatku, I couldn’t ask for more ya Allah.

"Mewakili istriku aku memohon maaf sebesar2nya kepada teman, sahabat, keluarga, saudara atau siapapun yang pernah mengenal Dylan. Mohon diikhlaskan jikalau ada kata atau perbuatan yang kurang berkenan.

"Sayang, Allah mempertemukan kita, Allah pula yang memisahkan kita. Doain suamimu agar menjadi suami yang sholeh, biar aku bisa menuntut hak ku buat berpasangan denganmu di akhirat nanti untuk selamanya," catatnya di laman Instagram.


Pada Isnin, Ifan menerusi muat naik di Instagram Story, mengucapkan 'Alhamdulillah kita udah semobil lagu Yuk pulang yuk @dylan_sahara'. (Alhamdulillah kita sudah bersama dalam satu kenderaan, ayuh kita pulang Dylan Sahara)

Sambil memegang jenazah isterinya, ia kematian selepas Seventeen hilang tiga anggota dalam bencana itu.


Dalam pada itu, pengikut Instagram Ifan memintanya sabar dan iklas menerima ketentuan Allah.

Rata-rata mereka turut melahirkan rasa duka dan mendoakan Dylan mendapat balasan syurga.

"Mashallah kuat dan tabah bgt ini org hebat semoga surga menempati keluarga mas @ifanseventeen," kata pengikut Instagramnya yang bernama @danangdip.

Dalam pada itu, seorang lagi pengikut Instagramnya, @inkha7 menjelaskan, perancangan Tuhan adalah yang terbaik untuk Ifan.

"InsyaAllah tuhan menyiapakan rencana yang jauh lebih baik dari ini semua.qt semua akan kembali kepadax...dan smg kk slalu diberikan kesehatan dan umur panjang.smg Almarhumah istri kk diberi tempat terindah,,ikhlaskan dan doakan insyaAllah Khusnul Khotimah.Amiin," doa @inkha7.

Ifan sebelum ini menzahirkan rasa bangga dapat menjadi rakan sepentas bersama-sama Herman, Bani dan juga Andi.


Lagu Selalu Mengalah ini mengisahkan cinta seorang lelaki atau wanita yang selalu mengalah dalam setiap hubungan percintaan - Sumber: Youtube / MAHAKARYACHANNEL


Pada Ahad, Ifan mengesahkan M Awal Purbani atau Bani, maut dalam kejadian bencana alam itu.

Beberapa jam kemudian, pemain gitar band popular tersebut, Herman Sikumbang dan juga kru, Ujang merupakan antara yang disahkan korban dalam tragedi tersebut.

TONTON: Gunung berapi Anak Krakatau meletus? Ini sejarahnya

BACA: 'Yuk kita pulang Dylan Sahara' - Luluh hati vokalis Seventeen sahkan isteri turut terkorban

Jumlah korban susulan tragedi tsunami di Selat Sunda pada petang Selasa meningkat kepada 429 orang.

Menurut kenyataan dikeluarkan oleh jurucakap Badan Bencana Nasional Indonesia, Sutopo Purwo Nugroho , seramai 1,485 lagi dilaporkan cedera, 154 orang hilang dan 16,082 orang dipindahkan ke tempat yang selamat.