KUMPULAN pop masyhur dari Asia, BTS bakal melakar sejarah baharu dalam kerjaya muzik mereka bakal mengadakan konsert di Riyadh, Arab Saudi.

Peluang mengadakan konsert tersebut menjadikan artis dari Korea Selatan itu sebagai selebriti antarabangsa pertama mengadakan konsert di Riyadh, Arab Saudi.

K-Pop Herald dalam entri Twitter berkata, BTS yang dianggotai oleh RM, Jin, Jungkook, Jimin, J-Hope, Suga dan V akan membuat persembahan dalam siri jelajah dunia di Stadium Antarabangsa Raja Fahd pada 11 Oktober ini.

“Berita tergempar buat warga Arab Saudi! BTS akan menjadi selebriti antarabangsa pertama membuat konsert di stadium. Mereka akan mengadakan persembahan di Stadium Antarabangsa Raja Fahd pada 11 Oktober,” katanya.

Sebelum ini, BTS melakar sejarah apabila diundang sebagai penyampai trofi di majli anugerah muzik popular dunia, Grammy Awards pada awal tahun ini.

Seperti di negara-negara lain, populariti K-Pop turut melanda negara Islam itu sehinggakan kumpulan Super Junior dan Stray Kids juga dilaporkan mengadakan konsert di Jeddah pada Ahad.